Castraveti murati “Made in Romania”

February 4, 2009 at 1:40 pm (Uncategorized)

Am avut acum cateva zile proasta inspiratie de a incerca sa cumpar de la supermarketul de la parterul blocului un borcan de castraveciori murati (ma apucase cheful de gatit in seara respectiva si ar fi mers de minune langa ce preparasem 🙂 ), asa ca m-am dus direct la raionul in cauza si am inceput sa studiez oferta. Iau primul borcan, ma uit, citesc eticheta si apoi… surpriza… “Fabricat in Ungaria pentru SC bla-bla SRL”. 😦 La naiba, pun borcanul la loc si iau unul de la o alta firma, la fel. Mai studiez vreo patru borcane de la firme diferite, in total, din sase, trei erau cu castraveti unguresti, doua cu bulgaresti, si numai unul singur era “Made in Romania”, toate cam la acelasi pret. Cum nu prea am afost atras de modul in care aratau astia facuti la noi, am luat doua borcane, unul romanesc si unul bulgaresc. Din-aia unguresti, no way, din acelasi motiv din care nu voi pune benzina de la Mol decat daca sunt in desert, nu mai am benzina, si nu este decat un Mol pe o raza maaare. Ajung acasa, desfac ambele borcane, gust, parca tot ai nostri sunt mai buni, doar ca nu arata nici ei si nici borcanul grozav…
Insa totusi, nu reusesc sa inteleg, ce naiba au castravetii nostri, de nici de murat nu mai sunt buni, daca nu-s perfect drepti? 😦 Cred ca imi voi face stoc, cand voi gasi printr-un hypermarket, castraveti buni, “Made in Romania”. La fel si cu alte produse, de fiecare data cand cumpar ceva, caut sa vad unde este facut, cu ideea de a lua in primul rand ceva facut in tara. Daca nu gasesc, iau ceva de import.

13 Comments

  1. Rabbit said,

    Eu aş fi ales castraveţii ungureşti, din respect pentru un popor de multe ori mai civilizat decât noi. În al doilea rând, i-aş fi ales pe cei bulgăreşti, pentru că nu sunt româneşti, iar bulgarii nu-şi trag permanent gloanţe în genunchi, precum fac românii de 20 de ani. În al treilea rând, i-aş fi ales pe cei somalezi, congolezi sau orice altă naţie ar mai fi fost reprezentată în raft, pentru că nu sunt româneşti şi mă scârbeşte campania „cumpăraţi produse româneşti ca să salvaţi economia României”, înrudită cu alte mizerii precum „folosiţi pungile ecologice ca să protejaţi mediul”, în timp ce ţara e furată în continuare de baroni şi d-aia economia merge prost, respectiv e poluată în continuare de fabrici ce aparţin de evul mediu industrial. E drept, în Sahara aş fi acceptat şi castraveţi româneşti, care btw, au şanse puţin mai mari să fie de slabă calitate decât cele „Made in UE” minus mulţimea {.ro, .bg}.

  2. Cristina Vasile said,

    Yo G., daca nu te-as cunoaste as spune ca esti sovin, xenofob si alte alea. Adica de ce bulgaresti si unguresti nu? Si ce are benzina de la Mol? Mai degraba cea de la Petrom ca sa mearga banii la austrieci presupun :))

    Nu stiu exact de ce m-a intepat articolul de mai sus – sa fie pentru ca sunt oleaca bozgora (dupa mama), ca am drag de Europa si de piata unica, ca sunt pro comert liber si principiile economiei de piata, ca sunt anti-protectionisti si demagogi gen ‘nu ne vindem tara’… hmm… probabil din toate cate putin.

  3. alexduduman said,

    @Rabbit: eu prefer sa iau produse “Made in Romania”. Deoarece, desi se fura, ceva din pretul platit pe castravetii aia romanesti tot ajunge la un nea Gheorghe de la Cuca Macaii, banii raman in tara. Cumparand produse din import, contribui la destabilizarea a destul de multi indicatori macro-economici, a cursului de schimb, teoretic bla-bla, practic chestii pe care le simtitm cu totii si pe care le-am fi fimtit mai putin in conditiile unui consum mai rational si mai orientat catre productia interna, acolo unde se poate. La fel ma dezgusta si gandirea “decat Logan, ca e romanesc, mai bine un harb vechi de 14 ani din Germania”… lol. Si, btw, cam fiecare tara incearca sa isi promoveze propria productie industriala, cel mai recent caz e chiar cel al SUA, situatie care a fost aproape de a incepe un razboi comercial pe tema protectionismului.
    @Crisu: nu sunt in niciun fel, daca eram cum zici tu acolo, nu luam nici bulgaresti, ci importam de la Moreni de prin vecini. 🙂 Insa permite-mi sa am ce am cu Ungaria din cauza a UDMR-ului si a ideilor lor de autonomie teritoriala a tinutului secuiesc (scriu intentionat cu litera mica) sau de “re-alipire” a Transilvaniei la patria-mama. L-am aplaudat pe nenea Marinaru’ (scriu acum intentionat cu litera mare) cand, acum cateva zile, intr-o vizita la Budapesta, a spus clar si raspicat ca autonomia tinutului secuiesc va fi oferita… niciodata. Gotta love him! 😀 Btw, benzina de la Petrom -> banii merg la rusi si arabi, indirect, OMV are ca actionari majoritari arabi si rusi. 🙂
    Uitandu-ma la ce discutii am ajuns, nu pot decat sa spun “ai dracu’ castraveti”… 🙂

  4. Rabbit said,

    Unu. Mi se pare normală autonomia, eventual chiar instituirea unei enclave maghiare în ţara noastră, la fel cum ar trebui să fie în toată lumea unde există o majoritate covârşitoare a unei etnii. Nu văd de ce statul X ar menţine în posesia sa un teritoriu în care 90% din indivizi sunt de altă etnie decât cea majoritară. Şi nu mă refer la Transilvania, ci la anumite zone din ea. Asta din punct de vedere logic (şi zău că nu-i înţeg pe cei cu altă logică). Că ar fi nepotrivită o asemenea măsură, că s-ar crea un precedent periculos, că nu e bine din nu ştiu ce motiv… nu discut, nu mă pricep, nu mă interesează.

    Doi. Nu mă pasionează nici un nea Gheorghe, îl prefer pe nea Janos sau nea John, probabil mai spălaţi decât un cioban român. Măcar dacă ar fi vorba de ciobani, dar povetea conţine ţigani (doar avem cea mai mare concentraţie de romi din Europa, iar majoritatea covârşitoare nu ne face cinste), indivizi (par)veniţi în Bucureşti care îşi fac vacanţele pe Valea Prahovei şi îşi iau prânzul în Mall (că e cool), animale care fură din supermarket-urile din Austria şi mănâncă lebedele nu mai ştiu de unde… şi lista ar putea continua. Aşadar, prefer ca banii mei să se ducă în buzunarul unui maghiar, austriac, neamţ, englez, francez etc. Toată lumea pute, e infectată de corporaţii, de un soi de neo-sclavagism, de egoism, de principii şubrede etc; dar ei păstrează valorea numită decenţă, în sensul cel mai larg cu putinţă. Noi nu.

  5. eu said,

    1. Ungurii din Ungaria sunt niste oameni foarte agreabili si civilizati, care se inteleg foarte bine cu romanii (mai ales cu cei din vestul tarii, ca aici suntem de multa vreme impreuna si nu avem prejudecatii imbecile impotriva lor). Ungurii din Romania (restul zonelor, nu Tinutul Secuiesc) sunt in mare parte romani maghiarizati in timpul a SUTE de ani de ocupatie ungureasca, mi se pare normal. Dar tot nu exista probleme etnice si crede-ma ca am bunici in sat majoritar maghiar si nu am auzit in viata mea macar o injuratura pe motiv de “tu esti roman / tu esti ungur”! Singurele “probleme” au fost cand s-a facut show la Cluj cu nenea funar, ca sa aveti voi spectacol in capitala (sper ca intelegi din cuvantul “show” ca nu era nimic adevarat, da ?)
    2. UDMR sunt doar o formatiune POLITICA, specializata in instigat masele (fie ele si de origine maghiara) pentru a-si asigura un loc la putere (lucru obtinut cu brio in ultimi 19 ani). Ei nu au interesul ungurului de rand in minte nici atat cat il are marinelul (scris intentionat cu litera MICA) pe al romanului de rand, atunci cand tine discursuri sforaitoare. Ma mir ca este asa de greu pentru un om cu o anumita educatie si inteligenta sa observe chestia asta…
    3. Autonomia Tinutului Secuiesc este dorita dintr-un singur motiv: cel ECONOMIC. Si sincer, aici ii sustin cu toata puterea, la fel cum as sustine autonomia judetului Timis, Arad si altele din Vestul tarii, care pompeaza bani la buget si inapoi la bugetul local se intoarce p… ( doar sunt o tona de muritori de foame printre moldoveni si sudisti! trebuie bagati banii in buzunarele baronilor din judetele parazit ale Romaniei ). Toate investitiile in infrastructura judetelor Harghita si Covasna s-a facut pe banii sponsorilor unguri, in conditiile in care la buget intra sume imense din acea zona: turism (ai vazut vreodata cum arata judetele acelea? ), producatori locali, exploatare lemn si alte resurse etc. Eu nu ma mir ca sunt revoltati.
    4. Daca vrei sa sustii economia locala si sa nu mai “ajuti” la destabilizarea indicilor nu-stiu-care, o idee buna ar fi sa cumperi de la producatorii LOCALI in mod direct! Ai auzit vreodata de piete? 🙂 Sau de targurile de producatori mici si mijlocii? AIA sunt producatori locali, nu alde super-firmele din super-market, care au capital strain si tot profitul pleaca la altii. ( ex, milli care plateste producatorul de lapte cu 80 de bani litrul si il vinde apoi cu 7 lei in super-market, sau danone care nu folosesc lapte de loc 😀 :)) )

    Asa ca… te sfatuiesc sa mai gandesti si in afara cutiei 😀 (ce aiurea suna “think outside the box” in limba romana! :)) )

    PS. Am uitat sa precizez: NU sunt ungur, nici macar pe sfert :))

  6. alexduduman said,

    @Rabbit: granitele sunt deschise, nu te tine nimeni aici.

  7. Andreea_korg said,

    Mda, deci, ce-ai cu bozgorii? Nu ie si ei oameni? Babacu’ meu e cam bozgor. Nu vorbeste o boaba ungureste, insa tot sange bozgoresc ii curge-n vine, si, prin urmare , si mie, in ipoteza in care babacu’ e si tatal meu biologic.

    Sunt un popor mult mai civilizat decat romanii , au o tzara cu un relief monoton si aproape fara resurse si uite unde au ajuns. bravo lor.
    Daca e vorba de castraveti, cred ca-i prefer pe aia in saramura, nu in otzet, de aceea mi s-ar rupe de provenientza.

  8. alexduduman said,

    N-am nimic cu ei, lol, n-am spus nicaieri ca am ceva cu ungurii. Am prieteni cu mai mult sau mai putin sange unguresc, m-am inteles foarte bine cu colegii maghiari de la locurile anterioare de munca, etc.
    Insa, de cand fac astia scandal prin tara pe-aici cu autonomia si alte alea, si de cand mi-a povestit un bun prieten (cu oaresce sange unguresc de altfel el) ca, atunci cand s-a nimerit prin Budapesta de ziua nationala a Ungariei si cei din jur si-au dat seama ca sunt o familie din Romania, insa cu oaresce radacini maghiare, li s-a spus ca toata tara se roaga pentru revenirea Transilvaniei la patria mama, sa scape de asuprire (sau ceva de genul asta), nu prea imi mai vine sa cumpar nimic unguresc si alte chestii asemenea.
    Deci nu am cu oamenii, am cu tara, cu totul, ca idee.

  9. Andreea_korg said,

    Da, chestia asta e de cacat. mi se pare normal ca bozgorii din romania sa vorbeasca romaneste, nu ungureste. Si, daca nu le convine asuprirea, sa se care la ei in patrie.

  10. alexduduman said,

    @eu: postul al doilea a fost marcat ca “spam”, din cauza injuriilor aduse, iar la primul nu voi raspunde, o persoana cu un asemenea limbaj si cu o asemenea atitudine nu merita atentie.

  11. Rabbit said,

    Nu ştiu ce limbaj şi ton vezi tu acolo, eu văd în postul omului argumente, la fel cum ai adus şi tu, şi eu, şi alţii. Nu am văzut postul cu injurii, dar cel care se vede aici merită toată atenţia, indiferent de opinia pe care o ai în legătură cu subiectul dezbătut.

    Degeaba spui că nu ai nimic cu ei dacă adopţi o atitudine de peremist revoltat că vin ungurii şi ne iau pământu’, no offense. 🙂

  12. alexduduman said,

    Postul cu injurii tocmai ca nu a fost aprobat, de-asta nu il vezi. Postul initial este perfect OK, argumentat, gandit, etc, de-asta l-am si publicat, in ciuda celuilalt mesaj.

  13. Rabbit said,

    Atunci răspunde argumentelor, că nu-i faci omului un hatâr, ci întreţii o discuţie interesantă.

Leave a Reply

