Scuterul sinucigas.

November 7, 2008 at 10:15 am (Uncategorized)

Nu sunt genul de conducator auto care sa aiba ceva fundamental impotriva motociclistilor si scuteristilor pe doua roti, insa unii si-o cauta… rau, rau de tot. Am opt ani de condus, fara incidente (ehh, dat cu spatele intr-un stalp intr-o parcare nu se pune), am avut cateva momente delicate, si cel de acum cateva seri este unul dintre cele foarte delicate.

Pentru ca, nevinovat, riscam sa fac zob un dobitoc pe 2 roti. Un scuterist inconstient, cum, din pacate, sunt prea multi din cei de pe la noi.

Sa povestesc situatia… ora 6.30-6.45, intersectia Calea Crangasi cu Str Ceahlau, veneam de pe Ceahlau, sa fac dreapta spre Podul Grant. Eram pe pseudo-banda din dreapta (se cam inghesuie doua randuri de masini pe-acolo), verde la semafor, dau semnal si ma incadrez sa iau virajul. Pe trecerea de pietoni de pe Ceahlau, inaintea intersectiei, pe marginea trotuarului, un taxi oprit in asteptare de clienti cu fundul in drum, ca intotdeauna (de multe ori sunt recunoscator, ca gasesc mai mereu rapid taxi aici cand am nevoie 🙂 )… dupa cum spuneam, incep sa fac dreapta cu ochii la taxi, ca nu eram foarte departe decoltul masinii aluia. Norocul meu a fost ca am prins cu coada ochiului o imagine in oglinda dreapta, un flash scurt si am inghetat in loc. Ramasesera 40-50 de cm intre botul masinii mele si fundul taxiului, loc pe unde, in fractiunea de secunda in care am oprit, a trecut un scuter. Cu un cretin pe el, fara echipament, fara casca, probabil si fara permis. Daca nu-l vedeam, cel mai probabil il prindeam intre mine si taxi sau il tavaleam bine de tot pe jos. Poate ca si-ar fi meritat o cazatura, NU AVEA CE CAUTA ACOLO!!! Nu a incetinit, s-a dus glont INAINTE, nici macar la dreapta, in contextul in care circula pe marginea din dreapta a benzii din dreapta.. si mai era si sa se infiga in refugiul de la 41, la ocolit la cativa centimetri, in forja maxima.

Cum sa nu incepi sa ai ura pe asemenea specimene, cum sa nu le doresti sa ia macar o cazatura mai zdravana (fara urmari prea grave, insa cat sa-i aduca la realitate – asta daca mai exista vreo sansa pentru astfel de specimene), cum sa nu fii scarbit cand destui motociclisti (nu vreau sa generalizez asupra tuturor, ca exista multi oameni de nota 10, cu capul pe umeri si sufletul pe 2 roti) se plang in primul rand de comportamentul conducatorilor auto, ignorand uscaturile din padurea proprie…

2 Comments

  1. Andreea_korg said,

    Din pacate, ca el sunt mii. Din pacate, in fiecare saptamana mai mor cativa inconstienti. Din pacate, Romania nu este o tara in care sa circuli pe doua roti.
    Dupa parerea mea, e un cumul de factori. Multi dintre motociclisti stau prost de tot cu regulile de circulatie, pe de alta parte, multi dintre conducatorii auto n-au pic de respect pentru ceilalti participanti la trafic.

    Solutia ar fi reprezentata de o infrastructura bine gandita si de aplicarea coerenta a legislatiei rutiere. Adica gresesti, platesti. Cand iei 10 amenzi pentru ca ai condus aiurea, cand stii ca spaga nu mai merge si ca-ti vei pierde carnetul, poate te mai controlezi si nu mai depasesti ca un imbecil. Dar, probabil, e inutil sa mai discutam. In Romania se merge pe principiul :” Las’ ca merge si asa..”

  2. alexduduman said,

    Eu am renuntat la a mai ma baza pe Pulitia Rutiera (am scris intentionat cu “u”, ca asa merita) dupa o alta intamplare… intru in intersectie la semnalul agentului, plus ca era si verde, si vine unul in viteza din fata si face stanga fix prin fata mea si pe langa agent, nerespectand nici semnalul aluia si nici chestia cu prioritatea de dreapta. Agentul nu schiteaza niciun gest, opsesc langa el, dau geamul jos si ii zic ca de ce nu-l opreste pe-ala. Raspunul: “si ce vrei dom’ne sa-i fac eu, s-a bagat si el, poate se grabea… si nu mai sta in intersectie ca te amendez”. Sa mai zici ceva de agentii nostri mandri ca brazii…

Leave a Reply

